Vecka 2 – så gör du

Andra veckan – håll igång!

Tips dag för dag vecka 2

Dag 8: Nu är du igång! Fortsätt med att gå i trappor, promenera eller cykla. En stegräknare är billig och rolig att använda. Försök att gå minst 10 000 steg per dag. Gör två övningar med gummibandet.
Dag 9: Bra jobbat! Fortsätt med att gå i trappor, promenera och cykla. Försök att gå minst 10 000 steg per dag.
Dag 10: Hur känns det? Förhoppningsvis är du både piggare och lättare i kroppen. Fortsätt med att gå i trappor, promenera eller cykla. Försök att gå minst 10 000 steg per dag. Gör tre övningar med gummiband.
Dag 11: Nu börjar du få rutin, inte sant? Veckohandla till nästa vecka. Se
över matsedeln och skriv en inköpslista. Fortsätt med att gå i trappor, promenera eller cykla. Försök att gå minst 10 000 steg per dag. Gör fyra övningar med gummibandet.
Dag 12: Förbered inför grillningen i helgen. Tänker du grilla ute, behöver du köpa hem grillkol och kolla grillen. Fortsätt med att gå i trappor, promenera eller cykla. Försök att gå minst 10 000 steg per dag. Gör fyra övningar med gummibandet.
Dag 13: Ta en lustfylld promenad i det vackra vårvädret. Njut och tänk hur
skönt det är att vara igång med ditt nya liv.
Dag 14: Har du bestämt dig för en motionsform? Annars kan du söka på olika hemsidor för att hitta något bra. Planera in i din kalender vilka dagar du ska avsätta tid för träning. Förbered veckans matlådor.