Öka förbränningen och bli piggare i vår

Att leva hälsosamt behöver inte innebära svett och tårar. Här är några enkla tips för en sundare vardag som ger dig mer energi.

Annonsen laddas.

1. Satsa på frukost
Det är viktigt för kroppen att få ny energi efter nattens fasta, så hoppa inte över frukosten! En sund och mättande frukost gör att du lättare håller det nyttiga spåret resten av dagen.

Test: här är frukostjuicen som smakar bäst

2. Vardagsmotionera mera
Om man vill höja sin förbränning är det såklart smart att börja träna, men man kan också se till att röra sig mer i vardagen. Ta trapporna, stå upp på bussen och vid skrivbordet, ta korg istället för vagn när du handlar. Alla bäckar små…

Planera dina matinköp: smala recept för 2 veckor

3. Slappna av med örtbad
Avslappning och kvalitativ vila ger förnyad energi och gör att du orkar vara aktiv. Prova ett välgörande örtbad för fötterna – det stimulerar blodcirkulationen och gör dig pigg i hela kroppen.

Gör så här:
Fyll en balja med varmt vatten och rör ner en matsked olivolja och färska örter som timjan eller rosmarin. Sänk ner fötterna och njut. Efter ca 20 minuter torkar du fötterna och masserar dem lätt med en handduk.

Källa: http://www.fri.dk/